Home Modules Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions page is unavailable

Vragen:

  1. 1: Hoe kan ik bestanden verwijderen met de FileManager?

  2. 2: Als ik een knooppunt aanpas, wat gebeurt er dan met de subpagina's van de aangepaste pagina?

  3. 3: Waar dient de TOiD voor in de SiteManager?

  4. 4: Ik wil bij een nieuwsbericht of vacature geen verloopdatum ingeven. Kan dat?

  5. 5: Ik ben pagina's kwijt. Waar zijn mijn Sitemanager Items gebleven?

  6. 6: Ik krijg vreemde blokjes of vraagtekens in mijn teksten op de website als ik een bijzonder leesteken invoer. Hoe komt dat?

  7. 7: Hoe lang duurt het voor mijn nieuwe pagina gevonden wordt in Google?


Antwoorden:

  1. 1: Hoe kan ik bestanden verwijderen met de FileManager?

    Zorg dat uw weergave in de FileManager op "lijst" staat. Aan de rechterkant van het beeld vindt u dan de verwijderknop (het rode kruisje). Module: Filemanager
  2. 2: Als ik een knooppunt aanpas, wat gebeurt er dan met de subpagina's van de aangepaste pagina?

    Als u uw pagina verplaatst binnen de website door het veld "Knooppunt" aan te passen zullen de subpagina's 'onder' de verplaatste pagina blijven staan en zo meeverhuizen in de navigatiestructuur. Als u een knooppunt weggooit blijven de onderliggende items wel bestaan, maar worden onzichtbaar in de SiteManager. Zo wordt voorkomen dat per ongeluk uw hele website kan worden gewist. Mocht u per ongeluk een knooppunt hebben verwijdert, neem dan contact op met de leverancier van uw website. Deze kan de verloren pagina's weer zichtbaar maken. Module: SiteManager
  3. 3: Waar dient de TOiD voor in de SiteManager?

    De TOiD wordt gebruikt om verschillende onderdelen in uw website aan elkaar te koppelen. Het specifieke gebruik van het veld TOiD kan verschillen per website. In een meertalige website wordt dit veld gebruikt om de verschillende taalversies van een specifieke pagina aan elkaar te linken. Hierbij is het van belang dat voor alle taalversies van een pagina de TOiD identiek is. Bijvoorbeeld: de Nederlandse versie van een pagina met titel "Over ons" heeft als TOiD "over_ons". De Engelse versie van deze pagina heeft als titel "About us" maar als TOiD "over_ons". In het uitklapmenu van het TOiD veld kunt u de al bestaande namen kiezen. Om fouten te voorkomen bij het gebruik van dit veld is het aan te raden spaties, hoofdletters en en leestekens te vermijden. Gebruik bij voorkeur de 26 basisletters en het liggende streepje. Module: SiteManager
  4. 4: Ik wil bij een nieuwsbericht of vacature geen verloopdatum ingeven. Kan dat?

    Nee, als uw website gebruik maakt van de verloopdatum moet deze zijn ingevuld. Kies in dit geval een datum ver in de toekomst. Module: PressTool en CareerTool
  5. 5: Ik ben pagina's kwijt. Waar zijn mijn Sitemanager Items gebleven?

    Als een item in de SiteManager geen knooppunt heeft kan het voorkomen dat het item en de daar onderliggende items niet getoond worden in de SiteManager. Uw items zijn in dat geval niet weg, maar onzichtbaar geworden. Als u uw verdwenen items opnieuw invoert kunnen er conflicten onstaan door verdubbelingen van de TOiD. Neem contact op met de leverancier van uw website. Deze zal uw verdwenen items weer zichtbaar maken. Module: SiteManager
  6. 6: Ik krijg vreemde blokjes of vraagtekens in mijn teksten op de website als ik een bijzonder leesteken invoer. Hoe komt dat?

    Er is mogelijk iets mis met de karakterset van uw bron-tekst. Er zijn een aantal oplossingen mogelijk. Volg de link hieronder voor meer informatie. Module: Algemeen - Tekst Toevoegen
  7. 7: Hoe lang duurt het voor mijn nieuwe pagina gevonden wordt in Google?

    Gewoonlijk maken zoekmachines iedere paar dagen een nieuwe momentopname van uw website, maar daarbij worden niet altijd alle pagina's meegenomen. Bij de volgende momentopname is er weer een kans. Soms kan het enkele weken duren voor uw pagina in een zoekmachine te vinden is. Module: Omgaan met zoekmachines